Feest, verkouden, gezelligheid :) - Reisverslag uit Sainte-Catherine-de-Fierbois, Frankrijk van Tessa Fierbois - WaarBenJij.nu Feest, verkouden, gezelligheid :) - Reisverslag uit Sainte-Catherine-de-Fierbois, Frankrijk van Tessa Fierbois - WaarBenJij.nu

Feest, verkouden, gezelligheid :)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Juli 2015 | Frankrijk, Sainte-Catherine-de-Fierbois

Hee lieve allemaal!

Alweer een week voorbij! Het gaat altijd zo verschrikkelijk snel :O. Maar denk dat dat een heel goed teken is!
Vorige week zaterdag zijn Charlotte en ik op de fiets naar de winkel gegaan, ong een half uur hier vandaan. Ik was in de veronderstelling dat het hier eigenlijk wel zo plat als een dubbeltje was. Maar dit was niet helemaal waar, of eigenlijk helemaal niet waar ;). Het is nog vrij heuvelachtig en ik was blij dat onze fiets versnellingen had! Na onze beenspieren goed aan het werk te hebben gehad, waren we dan in St-Maure-de-touraine, waar de winkel moest zijn... Maarja, onbekend als we zijn, geen enkel idee natuurlijk. Het oude centrum was schattig en even aan de plaatselijke bevolking gevraagd waar we heen moesten.... Om in het oude centrumpje te komen, hebben we een kruising moeten oversteken, aan de linkerkant was een grote steile heuvel en de rechterkant liep mooi maar benenden. En 3x raden welke kant wij op moesten... jup, de heuvel op... Na een maximale inspanning en daarna een heerlijk ritje de heuvel af, eindelijk bij de supermarkt. Inkopen gedaan en de hele rit (incl heuvels en boodschappen) dus weer terug.
Daar was op de camping later op de avond een kleine verrassing!
Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik de enige Nederlander zou zijn, die zou werken op de camping. Maar niets is minder waar! Want toen kwam er een Nederlandse jongen (Lars) langs mijn mobiel home om zich voor te stellen als de nieuwe receptionist! Eindelijk weer even lekker in het Nederlands kunnen praten en hij leert voor Frans docent, dus dat zou nog eens van pas kunnen komen :D.
Zondag was het heeerlijk weer en de ochtend was nog vrij, dus lekker naar het zwembad geweest en in de middag weer begonnen met de activiteiten omtrent de mini-club.
Maandag een lekkere dag miniclub, dat mocht ook wel want dinsdag was 14 Juillet, de nationale feestdag in Frankrijk, dus dat zou een drukke dag worden!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wist van de feestdag, maar volgens mij nog noooit in Frankrijk ben geweest op 14 juli. We hadden een speciaal programma voor het hele gezin. De ochtend was helaas wat druilerig, maar dat mocht de pret van de vlaggenroof niet drukken. In de middag leuke spelletjes op het strandje bij het meer onder de snikhete zon!
In de avond eerst minidisco met een heleboel kinderen, daarna gezellig schminken en een lampionnenoptocht. Met als klap op de vuurpijl, het vuurwerk kunnen zien in een dorpje verderop! Het was een leuke, gezellige dag!
De lange dagen beginnen wel een beetje hun tol te eisen. Want woensdag werd ik wakker met een erg droge, schrale keel en hoesten :(. Gelukkig heb ik lieve collegae en waren woensdag en donderdag wat rustigere dagen en kon ik dus tussen de middag ook nog ff lekker rusten. 'Na een piek op donderdag en vrijdagochtend en dus 2 dagen leven op paracetamol, gaat het nu weer beter! Op woensdag moest er nog even goed gerepeteerd worden voor de show van vrijdag, want de baas van de camping en de baas van Anim'Enjoy (waar de rest van het team voor werkt) kwamen bij de show kijken. Dat betekende dus dat de show perfect moest zijn! We kwamen de baas ook nog tegen en hij gaf Charlotte en mij complimenten over de organisatie en de activiteiten van 14 juli. De directeur van deze camping is een erg aardige man en altijd in voor een praatje! Dus geen man om voor te vrezen gelukkig :)
Donderdag was een eeerruug hete dag hier! In de middag met de kinderen waterspelletjes op het strand. Maar het zand was zoo heet, dat we echt moesten uitwijken naar de schaduw, omdat je voeten onder je benen wegbranden. Na de minidisco 's avonds complimenten van ouders van een van de kinderen, dat ze nog in geen 12 jaar minidisco met hun kinderen, zo'n enthousiast team hadden gezien!! Zulke leuke complimenten maken echt mijn dag, naast de lach op het gezicht van een kind na of tijdens de miniclub. Een super lief en leuk compliment!
Vrijdag, de dag van de show. Samen met de kinderen in de middag lampionnen gemaakt en met de minidisco gezellig het podium ermee versierd! Daarna onze eigen show en een gezellige avond met collega's en campinggasten gehad!
Wel is het nu zo dat ze op zo'n punt aankomt dat mensen die je al vanaf (bijna) het begin van je miniclub hebt, de camping gaan verlaten en plaats maken voor nieuwe campinggasten. Toch is het jammer om afscheid te nemen van de leuke en enthousiaste kinderen, but yeah, that's the camping life...
Dat was week 3 alweer! Volgend weekend komen m'n ouders :D. Gezellig!

Bisous! Tessa <3

• 18 Juli 2015 - 12:01

Rianne Wennemars:

Hee Tess, wat een mooie verhalen. Ik ben trots op je! :)
    Liefs Rianne

• 18 Juli 2015 - 12:14

Tessa Op Fierbois:

Super lief Rian! Bedankt!