' Het einde nadert ' - Reisverslag uit Sainte-Catherine-de-Fierbois, Frankrijk van Tessa Fierbois - WaarBenJij.nu ' Het einde nadert ' - Reisverslag uit Sainte-Catherine-de-Fierbois, Frankrijk van Tessa Fierbois - WaarBenJij.nu

' Het einde nadert '

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Augustus 2015 | Frankrijk, Sainte-Catherine-de-Fierbois

Hee lieve mensen!

Het einde nadert, dat las ik net op nu.nl, omdat er verschillende sektes zijn die dit beweren. Nou vind ik dit beetje onzin. Maar voor mij zit er wel een kern van waarheid in. Want over een week en in dag zit ik nu weer in de bus richting Nederland. In deze blog zal ik jullie even meenemen wat ik de laatste weken heb gedaan. Omdat dit ook (waarschijnlijk) de laatste blog is uit Frankrijk, zal ik ook even terugblikken op het hele avontuur!

We hebben hier dus een animatieprogramma die om de 2 weken wisselt. Dit is wel fijn, want nu zit het programma er helemaal in en kunnen we er lekker vlot mee werken! Vandaar dat ik daar dus ook niet zo heel veel over te melden heb. Wel heb ik gemerkt dat vooral deze laatste 2 weken er heeeel veel afscheid genomen moet worden van de kinderen en de gasten op de camping. Op één of andere manier komen de kinderen regelmatiger en kun je er dus meer een band mee opbouwen. Afscheid nemen wordt voor de kleintjes dus dan ook een stuk lastiger. Maar dat geldt soms ook voor dit 'kleintje'. Het feit dat kinderen een traantje laten, vind ik sneu, maar aan de andere kant geeft het je een heel fijn gevoel. Ze hebben dus een goede tijd in de mini-club gehad en daar doe je het ook wel voor!
Daarnaast doe ik nu al 8 weken lang dezelfde minidisco dansjes, althans, ik heb er ongeveer 18 en doe er elke dag 8, dus er zit wel wat afwisseling in. Maar zoals je ook wel kunt begrijpen... 8 weken lang dezelfde dansjes.. dat gaat wel een beetje je strot uithangen. Toch geven die kinderen je weer zoveel energie als ze mee staan te schreeuwen met croccodrillo of le mucisien, heerlijk!
Voor mij breekt nu toch echt de laatste week ook aan! Een week die ik hopelijk goed ga afsluiten, maar helaas in de mini-club nu wel alleen.
M'n lieve collega en vriendinnetje Charlotte is al naar huis. Dit betekend dus, dat ik het laatste weekje in mijn eentje op me mag nemen. Wel heb een super leuke tijd gehad met Charlotte in de mini-club en hebben we heeeel veel gelachen en gek gedaan met de kinderen! Nog bedankt voor deze tijd meid!
Op Facebook zie ik al dat heel veel van mijn team4animation collega's het werk er al op hebben zitten. Ik moet eerlijk zeggen... ik ben er ook wel weer aantoe om naar Nederland te gaan. Maar ik kan sowieso zeggen dat ik een geweldig avontuur heb beleefd hier!
Er zijn een aantal dingen waarvan ik toch wel kan zeggen dat ik erg trots ben op mezelf!
1. Ik zag erg op tegen de reis en het werken met nieuwe collega's die ook nog Frans waren. Maar ik heb het allemaal gedaan! En m'n collega's waren top!
2. M'n frans is toch wel met sprongen vooruit gegaan. Waar ik in het begin nog hakkelend een zin produceerde en het liefst alleen maar vragen kreeg waar ik ja of nee op hoefde te antwoorden, gaat die nu allemaal veel vloeiender.
3. De super leuke complimenten die je van kinderen en ouders krijgt! De mini-disco high-fiven, de tekeningen, de knuffels en tranen aan het eind van de vakantie, dat is het echt wel waard geweest!

Verder is mijn respect voor ouders echt nog met 300% omhoog gegaan. Ik werk nog maar 4 uur per dag met de kinderen, maar je zou je maar 24/7 moeten entertainen! RESPECT paps en mams!
Ik wil afsluiten met het feit dat ik erg blij ben dat ik deze kans heb gekregen en heb ook heb genomen. Alhoewel er ook dalen zijn, maken alle 'ups' het wel weer goed!
Als ik volgende week weer in Nederland ben, is het eerste wat ik ga doen... Autorijden! Dat heb ik heeeel erg gemist hier, een auto. Ik ben in de 8 weken dat ik hier nu ben eigenlijk niet van de camping geweest om iets te bezichtigen. Maar goed. Mijn avontuur zit er bijna weer op.
En voor als jullie het je afvragen; volgend jaar weer? Dan zeg ik, zeg nooit nooit!

Lieve kus en tot over 8 dagen <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Mijn avonturen in Frankrijk, op 5 sterren camping Parc de Fierbois! Als enige Nederlander in een animatieteam met 4 Fransozen.

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3187

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Animatie op parc de fierbois

Landen bezocht: